OBJEKTIF

by 12:52:00 AM 0 comments

OBJEKTIF

  • Mempertingkatkan keupayaan dan kapasiti MDKL melalui kecekapan sistem penyampaian perkhidmatan.
  • Memperkukuh dan memantapkan sumber hasil MDKL dengan kecekapan pengurusan kewangan.
  • Memperkukuh pengurusan dan perkhidmatan perbandaran untuk kesejahteraan warga MDKL.
  • Memperkasa tadbir urus MDKL dalam meningkatkan kecemerlangan penyampaian perkhidmatan.
  • Menggalakkan pembangunan bandar dan desa dalam memperkukuh sosio-ekonomi dan kesejahteraan   masyarakat. 
  • Memantapkan pembangunan modal insan dalam melahirkan masyarakat yang cemerlang.

PIAGAM PELANGGAN


  • Menjaminkan layanan yang mesra di dalam pengurusan pentadbiran yang berkualiti dan sentiasa prihatin terhadap masalah pelanggan.
  • Penyediaan sumber manusia yang terlatih dan terbaik berasaskan budaya kerja cemerlang bagi memenuhi kehendak individu, masyarakat dan negara.
  • Menilai cukai taksiran dengan adil dan saksama serta menguruskan penggunaan kemudahan harta MDKL dengan cekap.
  • Menguruskan kewangan dengan cekap dan telus berpandukan Arahan Perbendaharaan dan peraturan-peraturan yang ditetapkan.
  • Merancang pembangunan yang mampan dengan mengintegrasikan pembangunan guna tanah melalui pembangunan ekonomi, sosial serta pemeliharaan alam sekitar yang seimbang.
  • Melesenkan semua jenis perniagaan secara terkawal dan efisen.
  • Melaksanakan perkhidmatan perbandaran yang cekap dan berkualiti bagi mewujudkan persekitaran selesa, harmoni dan sejahtera.

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment