OBJEKTIF
- Mempertingkatkan
keupayaan dan kapasiti MDKL melalui kecekapan sistem penyampaian perkhidmatan.
- Memperkukuh dan memantapkan sumber hasil MDKL dengan kecekapan pengurusan
kewangan.
- Memperkukuh pengurusan dan perkhidmatan perbandaran untuk kesejahteraan warga
MDKL.
- Memperkasa tadbir urus MDKL dalam meningkatkan kecemerlangan penyampaian
perkhidmatan.
- Menggalakkan
pembangunan bandar dan desa dalam memperkukuh sosio-ekonomi dan kesejahteraan masyarakat.
- Memantapkan
pembangunan modal insan dalam melahirkan masyarakat yang cemerlang.
PIAGAM PELANGGAN
- Menjaminkan layanan yang mesra di dalam pengurusan pentadbiran yang berkualiti dan sentiasa prihatin terhadap masalah pelanggan.
- Penyediaan sumber manusia yang terlatih dan terbaik berasaskan budaya kerja cemerlang bagi memenuhi kehendak individu, masyarakat dan negara.
- Menilai cukai taksiran dengan adil dan saksama serta menguruskan penggunaan kemudahan harta MDKL dengan cekap.
- Menguruskan kewangan dengan cekap dan telus berpandukan Arahan Perbendaharaan dan peraturan-peraturan yang ditetapkan.
- Merancang pembangunan yang mampan dengan mengintegrasikan pembangunan guna tanah melalui pembangunan ekonomi, sosial serta pemeliharaan alam sekitar yang seimbang.
- Melesenkan semua jenis perniagaan secara terkawal dan efisen.
- Melaksanakan perkhidmatan perbandaran yang cekap dan berkualiti bagi mewujudkan persekitaran selesa, harmoni dan sejahtera.

0 comments:
Post a Comment